سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/6/4
5:20 عصر

به مدعیان دروغین فرصت تأثیرگذاری ندهید/ رسانه ها هوشیار باشند

بدست منتظر در دسته

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه ارتقاء آگاهی های عمومی راهکار مقابله با ادعاهای دروغین است، برضرورت فعالیت های پیشگیرانه برای جلوگیری از ظهور مدعیان دروغین تأکید کرد و گفت: باید با مقابله قاطع، فرصت تأثیرگذاری را از مدعیان گرفت.

آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه گسترش بدعت و خرافات در واقع از بین بردن تفکر عقلی سالم و بازگشتن از اصول شریعت و بازگرداندن جامعه از مسیر متعادل است، اظهار داشت: این به معنای افتادن در دام شبهات و بدعت ها است، بنابراین طبیعی است که باید حرکت سازنده ای داشته باشیم تا بتوانیم با این بدعت ها مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید مانع چنین انحرافاتی شویم و خرافات و بدعت ها را که ضد عقلانیت هستند از بین ببریم، تصریح کرد: باید با آگاهی سازی و آگاهی دادن به توده های مسلمان، حرکت فعال علمای اسلامی و در حقیقت تعلیمات صحیح در ارتباط با مهدویت از مدعیان دروغین مهدویت بکاهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید به سوی مراجع تقلید و به علمای آگاه جهان اسلام بروند، افزود: خود مردم نیز باید مطالعه و پژوهش کنند و فعالیت هر شخص مدعی را نشنوند و از ادعاهای دروغین برحذر باشند.

وی با اشاره به اینکه مدعیان دروغین که امروز در ایران، عراق و جاهای دیگر فعالیت می کنند افزایش یافته اند، گفت: به اینها نباید فرصت تأثیرگذاری داد.

آیت الله محمدعلی تسخیری با بیان اینکه مسئولان باید بر اساس موازین اسلامی عمل و از این حرکت ها و خرافات به هر نحوی جلوگیری کنند، اظهار داشت: رادیو، تلویزیون ملی، رسانه های گروهی و همه دستگاه های مرتبط باید در زمینه فعالیت مدعیان دروغین هوشیار باشند و زمینه هرگونه فعالیت آن ها را از بین ببرند.